úterý 17. ledna 2012

Švédsko: Tak mě tady máte!

Jsem děvče.
Rovnoprávnost nerovnoprávnost, odlišnosti sem nebo tam, při balení zavazadel jsem se rozhodla naplnit veškeré genderové stereotypy, které jsem jen mohla. Tak především vyřešit ožehavou otázku, že nemám co na sebe. Otevřeně přiznávám, že když jsem se minulý týden v šesti stupních plus, šále a zimní bundě třásla na stanici osmnáctky jako drahej pes, došlo mi, že asi nejsem ideální materiál k vývozu na sever. Taky neustále poslouchám: "Švédsko? Jo, to je super, ale já bych do té zimy asi nejel/a."
Jenže já se nedám! Když už jsem se probojovala byrokracií stejně jako Asterix s Obelixem:

Přeci mě nerozhází nějaké sněhové závěje. Budu bojovat se ctí a s termo ponožkami a vyhýbat se foto-albům z Barcelony, abych svého rozhodnutí nelitovala. A to rozhodně neplánuju. Navíc to mám odsud blíž domů. No jako vážně, sledujte:

Pokud se vydáte z Prahy na sever (palčáky s sebou), za 1 505 kilometrů vás uvítá městečko Falun a já. Pokud se zde oklepete zimou a budete chtít pokračovat do Barcelony, stačí seběhnout 2 857 kilometrů po mapě dolů. Z Prahy je to jenom 1 717 kilometrů, ale pořád dál od domova než z naší ladovské zimy. Přestože jsou momentálně teploty podobné těm českým, přeci jen brzy zjistíte, že jste někde severněji. Slunce zde vychází maličko před devátou ranní (to si zase jednou vyzkouším vstávat za tmy) a zapadá před třetí hodinou odpolední - oficiálně, ale je ještě ke čtvrté hodině vidět. Na jaro bychom si měli počkat do prvního dubna, takže zbývá jen doufat, že to není apríl.

Vzhledem k tomu, že jsme dorazily teprve včera večer, a to jsme ještě byly rády - letadlo z Prahy mělo kvůli počasí ve Stockholmu (tvrdil kapitán) zpoždění, takže nám ujel vlak. Couraly jsme se tudíž letištěm směr nádraží, kde jsme zjistily, že nejen letadlo, ale zrovna i náš vlak mají zpoždění, takže jsme ho stihly doběhnout. Jo, to nám bylo dost horko. A jak to vypadalo v cílové stanici?



Tohle je naše škola - zastavovali jsme tam cestou na kolej jen na otočku, aby nám půjčili nějaké polštáře. Takže zde přikládám ilustrační foto a informace dodám, až tam půjdu naostro. (Teda ne jakože bez oblečení, ale jakože do školy.) A následuje malý náhled do okolní zástavby.

Ty domečky, ty domečky!

Kostel cestou do centra


Na vykecávání nemám dnes moc času a energie a informací a tak.
Pac a pusu D. a kachny!

9 komentářů:

  1. Mám za tebe radost, potom úryvku, který jsem si shlédla, že ses z toho byrokratického papírování nezcvokla a vyrazila směrem jedno velké dobrodružství.
    Zatím zhodnocuji, že to na tvém place pro dalších pár měsíců vypadá zajímavě a čekáme tu na jakési drby o tvých spolubydlících. Přece si jako nemyslíš, že tohle vypustíš. Kdo pak má za tebou jezdit, když ani neví, jací krasavci tam na něj čekají. Takže šup šup a v dalších dnech očekáváme pořádnou dokumentaci :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, prosím. Všech mužů se zeptám na věk, váhu, výšku, obor studia, stav konta a přidám fotografie, abyste zvedly ta svá vyrýsovaná pozadí a přijely :D

    OdpovědětVymazat
  3. Hmmm, pekne, take jsem chtel psat blog o svych cestach...Bohuzel me to prestalo bavit jeste drive, nez jsem vubec zacal. Kazdopadne drzim palce Dani, at u toho vydrzis a informujes nas tady na jihu, o co vsechno na severu prichazime ;o)

    Ke komentari Misi bych si jen dovolil poznamenat, ze vetsi mnozstvi fotek blondatych svalnatcu muze udelat blog ponekud monotematicky...:)

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrá, nebudu diskriminovat podle barvy vlasů. :)

    OdpovědětVymazat
  5. A co treba genderove (je to strasne slovo ale asi lepsi nez "pohlavne") vyrovnany blog?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíme, co se dá dělat :D Nakonec budete všichni obdivovat krásy přírody :)

      Vymazat
  6. A nebo sem Martinovi nahraj i nějaké spolužačky. Ať se má taky na co koukat :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Kdepak Misa, ta ma prehled ;) spoluzacky sem :)

    OdpovědětVymazat
  8. kdybys řekl dřív, mohl jsem ti nějaké termo ponožky ukradnout v práci :) jo a jinak jsem taky pro spolužačky :) kuba

    OdpovědětVymazat